Info om angrerett og reklamasjon

Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.
En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Følgende kriterier må overholdes:
Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det.
Forseglinger skal ikke være brutt.
Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss / skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes.

Hvor dette ikke er overholdt, vil du ha mulighet for å dekke inn verditap, hvis ikke vil vare bli sendt i retur.

Kunde er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Noragent.no. Vi dekker ikke tap av pakker som skulle blitt borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter.

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?

Ring til vår salgsavdeling på 22 80 90 30 eller send e-post til webshop@noragent.no og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?

Send en e-post til webshop@noragent.no og søk om angrerett. Du vil motta en e-post som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet. Du vil noen dager senere motta en faktura for porto en vei (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?

Send en mail til webshop@noragent.no og søk om angrerett. Du vil motta en e-post som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Skriv ut bekreftelsen og angreskjemaet du får tilsendt, og legg den sammen med varen(e) og returner snarest mulig via ett Postkontor Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte som er benyttet.

Ta vare på sporingsnummeret, med dette kan du når som helst se hvor pakken din befinner seg.

Du betaler kun returporto. Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

VIKTIG: Fraktetiketten som er klistret på pakken du mottar fra oss kan ikke benyttes til retursending.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier.

100% fornøyd garanti

(gjelder kun Thermacell varmesåler)

  • Varen må sendes tilbake til oss innen 30 dager.
  • Må ikke være skadet.
  • Utover det så spiller det ikke noe rolle om produktet ser brukt ut!
  • Kan kun benyttes en gang per produkt.
  • Du får pengene tilbake.

Reklamasjon 

Har du mottatt en vare som har feil eller mangler erstatter vi denne med en ny.

Vi trenger følgende informasjon sendt til webshop@noragent.no:

  • Ordrenummer og kjøpsdato
  • Reklamasjonsårsak
  • Bilde av feilen
  • Noragent AS vil da håndterer reklamasjonen videre